voor vrijwilligers

De begeleider

Fietsen door de bossen, wandelen over de hei, stokbroodje bakken boven het kampvuur…..De Weekje Weg vakanties voor (eenouder)gezinnen met een minimum inkomen vinden plaats op recreatieterreinen midden in de natuur.

Als begeleider zorg je ervoor dat ouders en kinderen zich op hun gemak voelen en zich heerlijk vermaken. Samen met twee andere begeleiders organiseer je de maaltijden, die kant en klaar op de accommodatie worden geleverd, begeleid je bij uitstapjes en bied je een luisterend oor.
Het is een intensieve week. Wie een Weekje Weg begeleidt weet echter dat aanpakken en plezier maken best hand in hand kunnen gaan.

Ervaring begeleider: “Hele mooie week, mooie en ontroerende verhalen gehoord. Ook veel gelachen en heel fijn om te zien hoe de kinderen aan het genieten waren en de moeders ook konden relaxen.”

Goed beslagen ten ijs

Het begeleiden en ondersteunen van de ouders en kinderen vraagt nogal wat inlevingsvermogen en creativiteit. Je neemt vooraf deel aan het trainingsweekend om jouw persoonlijke kwaliteiten en vaardigheden op dit vlak te verbreden, en vlak voor de vakantieweek neem je deel aan een instructiedag op de locatie waar de vakantieweek wordt uitgevoerd.

Wat regelen wij voor je?

Als vrijwilliger krijg je kost en inwoning tijdens de vakantie(werk)week uiteraard vergoed, evenals de reiskosten van en naar de locaties van de vakantieweek, het trainingsweekend en de instructiedag. Verder ben je tijdens het vrijwilligerswerk verzekerd voor WA en ongevallen.

Wat krijg je ervoor terug?

Een unieke week en een onvergetelijke ervaring!

Tipje van de sluier?

Bekijk hier alvast een kort filmpje van één van onze vrijwilligers en een paar gasten over hun ervaringen.

Enthousiast?

Heb je zin om je schouders er onder te zetten en deze gezinnen een onbezorgde vakantie te bezorgen? Neem dan contact met ons op of vul hier het aanmeldformulier in.