Voor gasten

Hoe ziet een weekje weg eruit?

“Het was perfect geregeld. Vrienden erbij gekregen en echt tot rust gekomen. Heerlijk!”

“Mijn dochtertje kan nu op school ook vertellen dat ze op vakantie is geweest.”

Heenreis

Samen met andere (eenouder)gezinnen uit uw gemeente wordt u op vrijdag met de bus opgehaald. En daar begint de vakantie al!
U heeft elkaar tijdens de voorlichtingsbijeenkomst in de gemeente al ontmoet en leert elkaar tijdens de reis al wat beter kennen.

Bij aankomst op het recreatieterrein wordt u opgevangen door onze enthousiaste vrijwilligers en naar uw accommodatie begeleid.

Vakantie in een groepsaccommodatie

De vrijwillige begeleiders wijzen u uw slaapkamer, u pakt alvast uw koffers uit, maakt de bedden op met het aanwezige beddengoed, en er staat koffie, thee, ranja en een koekje klaar. Daarna kunt u uw fiets ophalen.

In de groepsaccommodaties wordt dagelijks het ontbijt, de lunch en het diner voor u verzorgd door de centrale keuken en de vrijwilligers. Op een avond in de week heeft u een barbecue bij de accommodatie.

Vakantie in een Finse Blokhut of stacaravan

De campingcontactpersoon geeft u de sleutel van uw accommodatie. U pakt uw koffers uit, maakt de bedden op met het aanwezige beddengoed, en kan dan uw fiets ophalen. Hierna bent u welkom in het restaurant van het terrein voor een diner.

Op zondagavond is er een barbecue op uw veld en op donderdagavond bieden wij u een afscheidsdiner in het restaurant.

Activiteiten beide vakanties

In de week bieden wij een aantal activiteiten, zoals een roofvogelshow en kaartjes voor adventure golf of zwembad (hangt van de locatie af).
We beschikken over veel sport-, speel- en knutselmateriaal. U en uw kinderen kunnen zich dus naar hartenlust vermaken.
U heeft voor de hele week een gratis fiets (vanaf 6 jaar) zodat u er lekker op uit kunt trekken.
Onze accommodaties liggen allemaal in prachtige, bosrijke omgevingen die zich uitstekend lenen om ontdekt te worden. Er is zoveel te doen… te veel om hier op te noemen! Dus nodigen wij u graag uit het zelf te ervaren!

De week vliegt voorbij. Op vrijdag zit uw Weekje Weg er dan ook op en wordt u, samen met de gasten uit uw gemeente, weer opgehaald door de bus. We nemen afscheid van elkaar en zwaaien u uit. U zult echter zien dat voor u de reis nog niet afgelopen is op dat moment. Contactgegevens worden tijdens de busrit terug naar huis uitgewisseld en de eerste afspraken met de nieuwe vrienden die u en uw kinderen gemaakt hebben worden al gemaakt. De effecten van uw Weekje Weg zijn dan ook nog lang na thuiskomst voelbaar. En dan die eerste schooldag na de grote vakantie … hoe mooi is het dat ook uw kinderen een prachtig vakantieverhaal te vertellen hebben?

Voorbereiden op uw reis?

Heeft u van uw regioconsulent het goede nieuws gehoord en bent u geselecteerd voor een Weekje Weg?

Bekijk dan hier uw accommodatie:

Op recreatieterrein Paasheuvelgroep locatie Vierhouten:
Het Edelhert
Finse Blokhutten
Stacaravans

Op De Wolfskuil in Ommen:
De Jorishoeve

Wilt u alvast een idee hebben wat handig is om allemaal mee te nemen, lees dan onze paklijst
En neem kennis van onze gedragsregels en algemene voorwaarden

Wij wensen u alvast een hele fijne vakantie!