Trainingsdag vrijwilligers zaterdag 15 april

Zaterdag 15 april vond de jaarlijkse trainingsdag plaats voor de vrijwilligers die komende zomer een Weekje Weg gaan draaien. Met een goede opkomst van 45 vrijwilligers werd het een gezellige, inspirerende en leerzame dag. Om iedereen goed voor te bereiden op de uitvoering van de Weekjes Weg werden diverse workshops, activiteiten en voorlichtingen aangeboden. Onder andere op het gebied van Omgaan met lastige situaties, EHBO en invulling van het programma. Professionele docenten waren hiervoor ingehuurd.
Tussendoor was er voldoende ruimte om bij te kletsen en kennis te maken. Zo mooi om te zien dat ondanks de grote verschillen in leeftijd (van begin 20 tot en met 80(!) jaar), achtergrond en cultuur iedereen het erg goed met elkaar kon vinden. Het sociale aspect, het vrijwillig iets voor een ander willen betekenen, verbindt enorm.
Tijdens deze dag namen we ook afscheid, na 22 jaar en op 81-jarige leeftijd, van Elly Zevenbergen. De laatste jaren begeleidde zij de midweken voor 45+-ers. Met haar no-nonsens aanpak en een flinke dodis Rotterdamse humor wist zij elke groep voor zich te winnen. We zullen haar missen!