Hoe gaat Stichting Weekje Weg om met de coronacrisis?

We leven momenteel in een vreemde tijd, de coronacrisis houdt ons dagelijks leven flink in haar greep.
Ook voor de vakanties van Stichting Weekje Weg brengt dit veel onzekerheid met zich mee. Maar op dit moment gaan wij ervan uit dat we 95% van onze vakanties gewoon uit kunnen voeren. Een aantal groepsvakanties is geannuleerd aangezien we daar te maken hadden met gedeeld sanitair op de gang. Enkele van die vakanties zijn omgezet naar een vakantie in een stacaravan of Finse blokhut of naar een groepsvakantie in accommodatie Het Edelhert in Vierhouten. In die groepsaccommodatie heeft elk gezin een zelfstandige unit met eigen buitendeur en eigen badkamer.
Op dit moment zijn wij druk bezig om het programma aan te passen aan de richtlijnen van het RIVM en om de 1,5 meter afstand tussen de gasten te waarborgen. De veiligheid van onze gasten en vrijwilligers staat voorop.
De werving van de gezinnen loopt in de meeste gemeenten goed en bij een aantal zit de inschrijving zelfs al vol.
Juist nu denken wij dat een vakantie voor deze kwetsbare gezinnen erg welkom zou zijn. De afgelopen tijd hebben ze, vaak in een kleine ruimte zonder tuin, met elkaar doorgebracht. Het begeleiden van je kinderen met hun schoolwerk terwijl je dat niet gewend was. Het levert allemaal extra stress op. We hopen daarom deze gezinnen een ontspannen vakantieweek te kunnen bieden in een andere omgeving midden tussen de bossen en de hei. Even lekker weg uit het dagelijks leven om met elkaar een positieve ervaring te beleven. Dat hebben deze gezinnen hard nodig.
Ook kan het zijn dat gezinnen juist door de coronacrisis in financiele problemen zijn geraakt en nu geen vakantie meer kunnen betalen. Ook aan deze gezinnen hopen wij een vakantie te kunnen bieden.

Wij volgen de richtlijnen van het RIVM. De huidige maatregelen gelden tot en met 1 juni 2020. Uiteraard blijven we de ontwikkelingen nauwlettend volgen en zijn we nu al druk bezig om te kijken, als de situatie daarom vraagt, hoe we de vakanties met enkele aanpassingen toch veilig voor al onze gasten door kunnen laten gaan.
Al 40 jaar bieden wij gezinnen, die anders niet met vakantie kunnen, een Weekje Weg in een mooie natuurlijke omgeving. Wij hopen dat ook dit jaar te kunnen doen en weer de blije ontspannen gezichten van ouders en kinderen te kunnen zien!