Vrijwilligerswerk bij Stichting Weekje Weg

Gezinnen die langdurig moeten rondkomen van een minimuminkomen, leven in een kleine wereld. Zij kunnen het zich niet permitteren geld uit te geven aan verenigingen, uitstapjes, schoolreisjes of vakanties. Die beperking leidt vaak tot een sociaal isolement. Ook bij hun kinderen.

Stichting Weekje Weg doet daar wat aan. Zij biedt de mogelijkheid dat deze gezinnen met kinderen toch op vakantie kunnen. Onder de naam 'Weekje Weg' worden deze vakanties per gemeente aangeboden. Deze vakanties worden georganiseerd en begeleid door vrijwilligers. Zij zorgen dat gezinnen met elkaar in deze week een fijne vakantie hebben.

Verschillende functies

Voor de organisatie van 'Weekje Weg' vervullen vrijwilligers verschillende functies:

1. De gastvrouw of gastheer
Een vrijwilliger die een groepsvakantie in de rol van gastvrouw of gastheer begeleidt. Lees meer..

2. De regioconsulent
Een vrijwilliger die binnen zijn/haar gemeente gezinnen die op vakantie willen werft, selecteert en voorlichting geeft over de inhoud van Weekje Weg.

3. De contactpersoon op de vakantielocatie
Een vrijwilliger die op het recreatieterrein waar de vakantie plaats vindt ondersteuning biedt bij de organisatie en uitvoering van Weekje Weg. Lees meer..

Heb je zin om je een week in te zetten en deze gezinnen vakantieplezier te bieden? Wil je er meer over weten? Neem dan contact op met Stichting Weekje Weg. We vertellen je er graag alles over. Telefoon: 0577-406231 of mailadres: info@stichtingweekjeweg.nl

Wilt u zich aanmelden als vrijwilliger?

Vul dan hier het aanmeldformulier in.